Realizacje

Pomy艣l o rutynie zakupowej w 偶yciu codziennym: kiedy idziesz na zakupy, jakie produkty kupujesz i jakie ubrania nosisz? Jakiej marki jest Tw贸j laptop? Mo偶e by膰 wiele produkt贸w, kt贸re w艂a艣nie kupujesz, poniewa偶 s膮 one najta艅sze lub naj艂atwiejsze do zdobycia.

Nie widzisz 偶adnego zwi膮zku z tymi produktami, dos艂ownie w og贸le Ci臋 to nie obchodzi. Z drugiej strony mog膮 by膰 produkty, kt贸re naprawd臋 Ci臋 pasjonuj膮. Na przyk艂ad, jest tylko okre艣lona kawa, kt贸r膮 pijesz lub okre艣lony laptop, z kt贸rego korzystasz i nigdy nie zast膮pi艂by艣 go innym.

Co sprawia, 偶e 鈥嬧媡e konkretne produkty r贸偶ni膮 si臋 od wszystkich ?

Odpowied藕 jest prosta: BRANDING
Firmy, kt贸re wiedz膮 o znaczeniu budowania marki i inwestowania w swoj膮 strategi臋 brandingow膮, odnosz膮 wi臋ksze sukcesy ni偶 ich konkurenci. Doskona艂ym przyk艂adem na pokazanie zwi膮zku mi臋dzy brandingiem a sukcesem firmy jest Apple. Steve Jobs sprawi艂, 偶e jego produkty by艂y najbardziej poszukiwane w pokoleniu Y. A kluczem do jego sukcesu jest strategia brandingowa.

Je艣li my艣lisz o Apple, jego wi臋藕 z konsumentami wykracza daleko poza emocjonalno艣膰 - 艂膮czy si臋 z ich umys艂ami. Zanim jeszcze nowy produkt zostanie wypuszczony na rynek, uzale偶nieni od Apple przepe艂nieni s膮 ch臋ci膮 zdobycia najnowszego produktu, staj膮c w kolejce na dwana艣cie godzin przed otwarciem przed sklepem, jako pierwsi kupuj膮cy najnowszy IPhone. Konsumenci Apple'a nauczyli si臋, 偶e je艣li chc膮 najnowszego produktu Apple, musz膮 by膰 obecni, gdy drzwi si臋 otwieraj膮, albo musz膮 czeka膰 tygodniami. Ich umys艂y s膮 wype艂nione Apple, nie pozostawiaj膮c miejsca na my艣li o innych konkurencyjnych markach.

Znaczenie marki

Jak pokazano na przyk艂adzie, budowanie marki jest tak samo wa偶ne dla sukcesu firmy, jak wizja przysz艂o艣ci lub zatrudnianie wysokiej jako艣ci pracownik贸w. Jest to podstawa do rentownej dzia艂alno艣ci. Branding ma na celu ustanowienie znacz膮cej i zr贸偶nicowanej obecno艣ci na rynku, kt贸ra przyci膮ga i zatrzymuje lojalnych klient贸w. Oznacza to klient贸w, kt贸rzy s膮 sk艂onni do ponownych zakup贸w i zapewnienia firmie rentowno艣ci w d艂u偶szej perspektywie. Robi lojalnych klient贸w, zwolennik贸w, a nawet uzale偶nionych od tych, kt贸rzy kupuj膮.

Czym jest Branding?

Branding polega na stworzeniu unikalnej nazwy i wizerunku produktu w 艣wiadomo艣ci konsument贸w. Zamiast aktywowa膰 kupuj膮cych poprzez kampanie marketingowe i 鈥瀦musza膰鈥 ich do zakupu produktu, budowanie marki jest zar贸wno poprzedzaj膮ce, jak i le偶膮ce u podstaw dzia艂a艅 marketingowych. Aby sta膰 si臋 zapadaj膮c膮 w pami臋膰 to偶samo艣ci膮 w pod艣wiadomo艣ci konsument贸w, firma musi nawi膮za膰 osobisty i emocjonalny zwi膮zek.

Dlatego marka musi mie膰 to偶samo艣膰, histori臋 do opowiedzenia, a przede wszystkim reprezentowa膰 styl 偶ycia z okre艣lonymi warto艣ciami i przekonaniami, do kt贸rych klienci mog膮 si臋 odnosi膰. Marka powinna wyra偶a膰 podstawow膮 prawd臋 lub warto艣膰 organizacji lub produktu. Pomaga klientom zdefiniowa膰, kim s膮. Na tej podstawie ustanawia emocjonalne przywi膮zanie do klienta.

Zestaw narz臋dzi do promocji marki

Elementy marki opowiadaj膮 o jako艣ci, niezawodno艣ci, innowacyjno艣ci i stylu 偶ycia. Elementy, takie jak nazwa, logo czy has艂o marki, maj膮 du偶y wp艂ywa. Kolejnymi elementami s膮 na przyk艂ad grafika, kszta艂ty, architektura, fotografia, kolory i zestawy ikon.

Ustalenie sp贸jnego tematu poprzez szablony projektowe i standardy dla materia艂贸w marketingowych, np. Korzystanie z tej samej kolorystyki i umieszczenia logo jest niezb臋dne, aby marka odnios艂a sukces. Warto艣膰 marki zale偶y r贸wnie偶 od zapami臋tywania, znaczenia i sympatii element贸w. Aby upewni膰 si臋, 偶e elementy Twojej marki wygl膮daj膮 estetycznie dla Twoich klient贸w, a tak偶e s膮 elastyczne i elastyczne, wa偶ne jest, aby zaanga偶owa膰 ekspert贸w w proces rozwoju Twojej marki.

Logo jest Twoim medium wywo艂uj膮cym pierwsze wizualne wra偶enie, m贸wi膮c klientowi: 鈥濷to, kim jestem, to reprezentuj臋. Je艣li mnie lubisz, kup mnie i b膮d藕 cz臋艣ci膮 mojego stylu 偶ycia 鈥

Wdra偶aj膮c mark臋, chodzi o wytyczne dotycz膮ce marki. Wytyczne pomagaj膮 pracownikom, agencjom reklamowym i partnerom biznesowym lepiej zrozumie膰 filozofi臋 marki i wyja艣ni膰, w jaki spos贸b Twoje logo jest chronione i mo偶e by膰 u偶ywane. Podczas gdy sp贸jno艣膰 jest jedn膮 z najwa偶niejszych rzeczy, o kt贸re nale偶y zadba膰 podczas tworzenia element贸w marki, przed rozpocz臋ciem procesu tw贸rczego nale偶y przeprowadzi膰 badanie rynku. Bez strategicznej analizy marki nie mo偶na uzyska膰 wgl膮du biznesowego ani wiedzy o swoich klientach. I oczywi艣cie trzeba wiedzie膰 o strategii marki konkurencji.