Cześć
Jestem Przemek. Projektuję i tworzę nowoczesne strony internetowe.
Opowiedz
O swojej wymarzonej witrynie a ja urzeczywistnie Twoja wizję.
To niefortunna prawda, ale wszyscy oceniamy książki po okładkach. W badaniu psycholog i badacz dr Elizabeth Sillence poprosiła uczestników, aby przejrzeli strony internetowe poświęcone nadciśnieniu, a następnie ocenili, czy ufają, czy nie ufają tej witrynie. Badanie wykazało zaskakujący obrót wydarzeń, że 94% nieufnych respondentów przypisywało swój niepokój projektowi witryny.
Design ma znaczenie. Jeśli więc Twoja witryna nadal wygląda na pochodzącą z ery lat 90-tych, to zdecydowanie jest to idealny moment na ulepszenie wyglądu witryny.
Osobowość marki ma znaczenie w Twojej witrynie i kampaniach marketingowych. Agencja Millward Brown odkryła, że „istnieje związek między sposobem wyrażania się marek w różnych krajach a siłą relacji konsumenckich, które generują”.
Badania z raportów KISSmetrics, które pokazują, że czas ładowania ma znaczenie, jeśli chodzi o wydajność witryny. Oto kilka kluczowych statystyk z ich analizy:
47% konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w ciągu dwóch sekund lub krócej. 40% opuszcza witrynę, której ładowanie trwa dłużej niż trzy sekundy. Nawet jednosekundowe opóźnienie (lub trzy sekundy oczekiwania) zmniejsza satysfakcję klienta o około 16%. Jeśli odłożyłeś optymalizację wydajności ładowania witryny, umieść ją na górze listy rzeczy do zrobienia.
Jeśli Twoja witryna nie dopasowuje się do urządzeń mobilnych, prawdopodobnie znacznie stracisz w rankingach bezpłatnych wyników wyszukiwania. Ale to nie wszystko: według badań zebranych przez Mobify „30% kupujących na urządzeniach mobilnych rezygnuje z transakcji, jeśli ich doświadczenie nie jest zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych”. Przejście na responsywny projekt może być uciążliwe, ale czy naprawdę możesz sobie pozwolić na przegapienie całego ruchu i sprzedaży?
W związku z tym weź pod uwagę, że projekt to nie tylko kolory, obrazy i grafika. Używane czcionki, a także kolory tekstu i tła mogą określać, jak łatwo ludzie mogą czytać i przetrawiać zawartość Twojej witryny. Jeśli nie da się go łatwo odczytać, po prostu nie będzie dobrze konwertować.
Nie ma sztywnych reguł dotyczących tego, których czcionek należy używać, a których unikać - z wyjątkiem tego, że nigdy, przenigdy nie należy używać Comic Sans. Zamiast tego należy stosować kombinacje kolorów o wysokim kontraście i czyste, pozbawione ozdób czcionki szeryfowe lub bezszeryfowe, aby uzyskać najlepsze wyniki. Oto kilka wskazówek i pomysłów dotyczących wyboru odpowiednich czcionek do marketingu.
Jeśli chodzi o rozmiar fontów, trzymaj się większych, aby zapewnić odwiedzającym lepsze wrażenia, niezależnie od tego, czy korzystają z komputera, czy z urządzenia mobilnego. W przypadku nagłówków użyj czcionki o rozmiarze co najmniej 22 pikseli. W przypadku treści trzymaj się co najmniej 14 pikseli.