Realizacje

Pomyśl o rutynie zakupowej w życiu codziennym: kiedy idziesz na zakupy, jakie produkty kupujesz i jakie ubrania nosisz? Jakiej marki jest Twój laptop? Może być wiele produktów, które właśnie kupujesz, ponieważ są one najtańsze lub najłatwiejsze do zdobycia.

Nie widzisz żadnego związku z tymi produktami, dosłownie w ogóle Cię to nie obchodzi. Z drugiej strony mogą być produkty, które naprawdę Cię pasjonują. Na przykład, jest tylko określona kawa, którą pijesz lub określony laptop, z którego korzystasz i nigdy nie zastąpiłbyś go innym.

Co sprawia, że ​​te konkretne produkty różnią się od wszystkich ?

Odpowiedź jest prosta: BRANDING
Firmy, które wiedzą o znaczeniu budowania marki i inwestowania w swoją strategię brandingową, odnoszą większe sukcesy niż ich konkurenci. Doskonałym przykładem na pokazanie związku między brandingiem a sukcesem firmy jest Apple. Steve Jobs sprawił, że jego produkty były najbardziej poszukiwane w pokoleniu Y. A kluczem do jego sukcesu jest strategia brandingowa.

Jeśli myślisz o Apple, jego więź z konsumentami wykracza daleko poza emocjonalność - łączy się z ich umysłami. Zanim jeszcze nowy produkt zostanie wypuszczony na rynek, uzależnieni od Apple przepełnieni są chęcią zdobycia najnowszego produktu, stając w kolejce na dwanaście godzin przed otwarciem przed sklepem, jako pierwsi kupujący najnowszy IPhone. Konsumenci Apple'a nauczyli się, że jeśli chcą najnowszego produktu Apple, muszą być obecni, gdy drzwi się otwierają, albo muszą czekać tygodniami. Ich umysły są wypełnione Apple, nie pozostawiając miejsca na myśli o innych konkurencyjnych markach.

Znaczenie marki

Jak pokazano na przykładzie, budowanie marki jest tak samo ważne dla sukcesu firmy, jak wizja przyszłości lub zatrudnianie wysokiej jakości pracowników. Jest to podstawa do rentownej działalności. Branding ma na celu ustanowienie znaczącej i zróżnicowanej obecności na rynku, która przyciąga i zatrzymuje lojalnych klientów. Oznacza to klientów, którzy są skłonni do ponownych zakupów i zapewnienia firmie rentowności w dłuższej perspektywie. Robi lojalnych klientów, zwolenników, a nawet uzależnionych od tych, którzy kupują.

Czym jest Branding?

Branding polega na stworzeniu unikalnej nazwy i wizerunku produktu w świadomości konsumentów. Zamiast aktywować kupujących poprzez kampanie marketingowe i „zmuszać” ich do zakupu produktu, budowanie marki jest zarówno poprzedzające, jak i leżące u podstaw działań marketingowych. Aby stać się zapadającą w pamięć tożsamością w podświadomości konsumentów, firma musi nawiązać osobisty i emocjonalny związek.

Dlatego marka musi mieć tożsamość, historię do opowiedzenia, a przede wszystkim reprezentować styl życia z określonymi wartościami i przekonaniami, do których klienci mogą się odnosić. Marka powinna wyrażać podstawową prawdę lub wartość organizacji lub produktu. Pomaga klientom zdefiniować, kim są. Na tej podstawie ustanawia emocjonalne przywiązanie do klienta.

Zestaw narzędzi do promocji marki

Elementy marki opowiadają o jakości, niezawodności, innowacyjności i stylu życia. Elementy, takie jak nazwa, logo czy hasło marki, mają duży wpływa. Kolejnymi elementami są na przykład grafika, kształty, architektura, fotografia, kolory i zestawy ikon.

Ustalenie spójnego tematu poprzez szablony projektowe i standardy dla materiałów marketingowych, np. Korzystanie z tej samej kolorystyki i umieszczenia logo jest niezbędne, aby marka odniosła sukces. Wartość marki zależy również od zapamiętywania, znaczenia i sympatii elementów. Aby upewnić się, że elementy Twojej marki wyglądają estetycznie dla Twoich klientów, a także są elastyczne i elastyczne, ważne jest, aby zaangażować ekspertów w proces rozwoju Twojej marki.

Logo jest Twoim medium wywołującym pierwsze wizualne wrażenie, mówiąc klientowi: „Oto, kim jestem, to reprezentuję. Jeśli mnie lubisz, kup mnie i bądź częścią mojego stylu życia ”

Wdrażając markę, chodzi o wytyczne dotyczące marki. Wytyczne pomagają pracownikom, agencjom reklamowym i partnerom biznesowym lepiej zrozumieć filozofię marki i wyjaśnić, w jaki sposób Twoje logo jest chronione i może być używane. Podczas gdy spójność jest jedną z najważniejszych rzeczy, o które należy zadbać podczas tworzenia elementów marki, przed rozpoczęciem procesu twórczego należy przeprowadzić badanie rynku. Bez strategicznej analizy marki nie można uzyskać wglądu biznesowego ani wiedzy o swoich klientach. I oczywiście trzeba wiedzieć o strategii marki konkurencji.