Realizacje

Wraz z początkiem XXI wieku nadeszła era tzw. Web 2.0. Termin ten opisuje nowe wykorzystanie Internetu: druga generacja sieci World Wide Web koncentruje się na zdolności ludzi do współpracy i udostępniania informacji online. Web 2.0 jest głównie kojarzony ze stronami internetowymi, które zawierają silny element społecznościowy, obejmujący profile użytkowników i linki do znajomych.

Nowa era

Nowa era zachęca do tworzenia treści generowanych przez użytkowników w postaci tekstów, filmów i zdjęć wraz z komentarzami, tagami i ocenami. Nowe popularne serwisy 2.0, takie jak Youtube, Facebook czy Instagram, odróżniają się od web 1.0 pod względem technologii, struktury i aspektów socjologicznych.

Wykorzystywane są nowe technologie umożliwiające interakcję użytkownika serwisu. W związku z tym zmienił się cel i układ witryn. Dzięki temu tworzenie sieci i udostępnianie staje się najważniejsze. Informacje są teraz tworzone i odbierane przez użytkowników końcowych. Sama cyfryzacja i przejście na web 2.0 całkowicie zmieniły wewnętrzne i zewnętrzne otoczenie firm pod każdym względem, czyniąc je bardziej dynamicznym, a przepływ informacji szybszy i oparty na współpracy.

Zmiana zasad sprzedaży i marketingu

Dzięki nowym funkcjonalnościom i możliwościom, jakie oferuje obecnie sieć, potęga wydawców wzrosła ogromnie. W szczególności zmieniło to zasady dotyczące strategii marketingowych i sprzedażowych. Bez integracji blogowania z miksem komunikacji firmy trudno jest utrzymać konkurencyjność. Użytkownicy korzystają z internetu, aby recenzować produkty, zdobywać informacje o firmach lub inspirować się prezentami urodzinowymi swoich partnerów. Wszystkie te informacje są najczęściej wyszukiwane na poszczególnych stronach internetowych. Witryny i platformy internetowe, które zachęcają ludzi do dzielenia się wiedzą i łączenia jej.

Ta nowa forma zdobywania wiedzy wymaga specjalistów od określonych tematów: Blogerów. Większość blogów dotyczy konkretnych tematów, na które można kierować reklamy. Na przykład pomyśl o blogach podróżniczych. Blogi podróżnicze łączą prawie wszystko, od produktów ubezpieczeniowych po plecaki. Aby przygotować swoje podróże, wiele osób korzysta z blogów podróżniczych, aby szukać informacji i podejmować decyzje zakupowe na polecanych i sprawdzonych produktach blogera.

3 powody wykładniczego wpływu blogów

Ale dlaczego blogerzy mają tak wykładniczy wpływ na strategie sprzedażowe i marketingowe firm? Oto trzy najważniejsze powody:

Przede wszystkim konsumenci ufają blogerom. Uważani są za bardziej autentycznych, szczerych i wiarygodnych jako źródła informacji niż reklamy. Spędzają lata na rozwijaniu silnego i oddanego grona czytelników poprzez unikalne treści oparte na ich autentyczności, stylu życia, wartościach i doświadczeniach. Ich opinie można uznać za równe opinii zaufanego przyjaciela lub członka rodziny. Stają się liderami opinii. Jeśli więc jako firmie uda Ci się zbudować autentyczną relację z wysoko ocenianym blogerem, zdobędziesz również zaufanie niesamowitej liczby obserwujących, którzy są Twoją grupą docelową.

Co więcej, sami blogerzy są ważnymi multiplikatorami. Są dobrze skomunikowani iz tego powodu treści publikowane na ich blogach mogą stać się wirusowe w sieci. Przeważnie używają innych kanałów mediów społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook, a także do rozpowszechniania swoich treści.

Ponadto bloger ma wiedzę na temat SEO i zaleca poruszanie tematów i słów kluczowych, które zwiększają trafność produktów lub firm w celu optymalizacji wyników wyszukiwania. Blogerzy również korzystają z blogów gościnnych, aby dzielić się swoją wiedzą. Blogowanie gości obejmuje zarówno tworzenie treści na inny blog, jak i prezentowanie postów gości. W obu przypadkach jest to okazja do zwiększenia ruchu obu stron.

Stwórz własnego bloga i zacznij budować relacje z blogerami, aby Twój biznes się rozwijał i odnosił sukcesy w perspektywie długoterminowej.